באיזה ערוצים ניתן להשיג הרשמות נוספות

 

אני מצרף פה חלק נוסף מהספר שלי בנושא אוטומציה שיווקית והדרך למינוף הרווח מפלטפורמת האוטומציה שלך, לא משנה מה העסק שלך ולא משנה באיזה שלב אתה נמצא כעת, הספר יעזור לך לחפש את היעד הבא בעולם האוטומציה, לכוון את המטרה אליו, להטמיע אותו בהצלחה ולהרוויח ממנו בשיפור ושדרוג מתמיד. לא רק בתחום ההמרה לרכישה, אלא בעיקר בתחום retention, כלומר רכישה פעם נוספת מעבר לרכישה הראשונה שנקראת acqsition. 

 

כעת אשמח להרחיב על הכלים הנוספים שאפשר להמיר מבקרים ללקוחות פוטנציאלים (כלומר בשפתנו לידים), כל ליד שאתם מצליחים להמיר לרוכש דרך מייל, אתם בעצם מצילים מהפסד כספי ואם הצלחתם להמיר אותו לרוכש פעם נוספת, הרווחתם על אחת כמה וכמה.

 

כלים לשדרוג את הפאנל -  אנחנו קופצים ישר לפרקטיקה. בכל מקום שנכנסתי לעבוד בו או לייעץ על שיפור תהליך ההמרה, הכנסתי מספר פרמטרים שהזניקו את אחוזי ההמרה לשמיים.

 

בדיקת מהירות טעינת הדף - אנחנו הולכים להטמיע מספר כלים בדף הנחיתה שלנו דרך סקריפטים. הם לעיתים כבדים ולעיתים מתנגשים עם כלים אחרים בדף. אנחנו צריכים להתייעץ עם איש טכני ולבדוק את מהירות טעינת האתר בכל העת. לקוח שמחכה יותר ממספר שניות לטעינת הדף, ינטוש אותו במהרה. זהו הפרמטר מספר אחד לאטקטביות הדף. איכות השרת והמהירות שלו יכולים להעניק לכם את השקט הנפשי בתחזוקת האתר, בטעינת כלים נוספים והמרה מוצלחת יותר. השקעה בשרת טוב זו השקעה מאוד אטרקטיבית לטווח זמן ארוך. יתרון נוסף במהירות טעינת הדף, זה דרוג הדף בגוגל, גוגל אוהב דפים שנטענים מהר ולא ננטשים, מצב שיכול לעזור לכם לקבל עוד קצת תנועה לאתר. 

 

פופ-אפ כניסה (נקרא פשוט Pop-Up) - אלמנט זה מסייע ללקוחות שמעוניינים לרכוש, לבצע הרשמה פשוטה למאגר שלכם, לקבל קוד ולבצע רכישה. זהו אלמנט לא כל כך אגרסיבי, הוא מאוד יעיל. תסתכלו על המתחרים שלכם ותראו אילו טקסטים הם ניסחו, זה יעזור לכם לבצע אופטימיזציה לפופ-אפ שלכם ולהמיר לקוחות בצורה טובה יותר. טיפ קצת שימיר לכם לקוחות בצורה טובה יותר, שימו את קוד הקופון מיד לאחר הרשמת הלקוח בדף "התודה". לקוחות שנשארים בדף ולא נוטשים למייל לקחת את הקוד, ממירים בצורה יעילה יותר. יש לקחת בחשבון את זמן הכניסה לפופ-אפ, בדרך כלל זה 4-5 שניות מרגע כניסת הלקוח לאתר.

 

פופ-אפ יציאה (נקרא גם Exit-Pop) - מדובר על כלי יותר אגרסיבי מפופ-אפ הכניסה. במידה והחלטתם לעשות גם פופ-אפ יציאה, הייתי ממליץ לכם להציע הטבה גבוהה יותר. כלומר אם עד עכשיו הצעתם 10% הנחה, כדאי להציע ללקוח כעת  15% הנחה. כעת אתם צריכים לחשוב אם אתם מעוניינים להציע ללקוח נוטש את הפופ-אפ מיד שהוא יוצא מהדף או לחכות שהוא יבקר שוב באתר או ינוע בעוד כמה דפים עד שהמערכת תזהה נטישה ותקפיץ לו את הפופ-אפ. זה כמובן נתון להחלטתכם.

צ'אט-בוט (נקרא גם Chat-Bot) - זה כלי מאוד חביב עלי, עד שנת 2018 זה היה מאוד מתסכל לבנות צ'אט בוט בעזרת קוד ולהטמיע אותו באתר, החוויה הייתה מאוד לא נעימה ולא אטרקטיבית. היום יש כלים נוחים שלא רק מטמיעים בנוחות את הצ'אט באתר, הם גם נותנים לכם תסריט בסיסי שמניע את הלקוחות לפעולה. הצ'אט בוט יכול לסייע בכל תחום, משרות לקוחות, דרך תמיכה טכנית ועד למכירה. ישנם מאמרים שלא ממליצים לכתוב בצורה "רובוטית" את הטקסט ללקוח, אני מן הצד השני ממליץ לכם לכתוב טקסט אישי, חם ואנושי ללקוח, אני מאמין שלקוחות מבחינים בין שיחה אוטומטית לשיחה עם נציג אמיתי, אך עדיין התחושה לשוחח עם בוט בנוסח אמיתי, זה עושה את ההבדל. שאני אומר "נוסח אמיתי" אני מתכוון לסלנג, אימוג'י, שאלות פתוחות, ניסוח כגון "אוי, שכחתי כמובן את…". כל מה שנציג אמיתי היה כותב ללקוח ואפילו בנימה חברית יותר. 

 

טופס דביק (נקרא גם Sticky Form) - טכניקה נחמדה שבה הטופס מלווה את הלקוח לאורך כל המסמך, בדסקטופ הטופס עוקב אחרי הלקוח, במובייל ישנו סטריפ או כפתור כאשר ברגע שהלקוח לוחץ עליו, נגלע לפניו הטופס או לחלופין הוא עובד לדף הרכישה.

 

הודעת דחיפה (נקרא גם Push Notifications) - למרות שהודעות הדחיפה מאוד פופולריות, אני עדיין מופתע לשמוע על בורות מאנשי השיווק. לעיתים קרובות אני שומע שאנשים חושבים שהודעות דחיפה מגיעות רק דרך האפליקציה ורק למובייל, זה כל כך רחוק מהמציאות. קודם כל אני חייב להגיד שזה כלי מאוד אגרסיבי, הוא פועל גם בדסקטופ וגם במובייל. בגלל שהכלי מאוד אגרסיבי, ההודעה נשלחת ללקוח גם ללא דפדפן פתוח, לכן אנשים נוטים להסיר אותו במהרה. אם אתם תתנהלו נכון עם המסרים השיווקים שלכם ועם האוטומציה בחימום הלקוח במקביל למיילים והודעות טקסט, אתם תצליחו להמיר לא מעט לקוחות מהפלטפורמה הזו. הטמעת הודעות הדחיפה, תתן לכם את המאגר המושלם והיחסית זול להתנהלות מרקטיאלית טיפה יותר אגרסיבית מהמתחרים שלכם.

 

כמובן שאפשר להרחיב את היריעה עוד על כל אחד מהכלים ולפתח מאמר שלם על כל אחד מהם ואני מודע לכך שיש עוד אלמנטים נוספים שאפשר להוסיף לדף, אי אפשר להכניס אותם ולהתייחס לכולם, אלה היעילים ביותר, חלקם אגרסיבים יותר וחלקם פחות, אך כולם יכולים בוודאות לשפר לכם את ההמרה ולסייע להצלחתכם.

 

דיסקליימר:

בסקירה זו מופיעים קישורי אפיליאציה אשר בלחיצה עליהם והרשמה, אנו נקבל נתח צנוע כדי שנוכל להמשיך את פעילותנו ולהעניק לכם ערך. אם הכתיבה שלנו מסייעת לכם בהחלטתכם ומעניקה לכם ערך מוסף, זוהי דרך חביבה ואופציונלית לסייע לנו ללא עלות נוספת מצדכם.