אופס, אמרתי אוטומציה

קבלו טעימה קטנה ומיוחדת מתוך ספר השיווק הדיגיטלי המצליח ביותר לשנת 2023 "שיווק על אוטומט".

 

כבר שמעתם אוטומציה יותר מידי פעמים מיותר מידי אנשים ולא הבנתם עד הסוף מה הכוונה. אני אחסוך לכם מלא שעות של קריאת מאמרים וסרטוני יוטיוב חצי אפויים ואפרק לכם הכל כעת.

 

העולם הדיגיטלי, האוטומטי אמור להקל על איש השיווק, איש השיווק צריך להתמקד באסטרטגיה, ניהול תוכן, בדיקה וניתוח ולהמנע מתחום העיצוב, כתיבה ובנייה. כמובן שזה עדיין לא אפשרי ועדיין הרבה מאנשי האימייל מרקטינג עושים הכל מהכל. המטרה היא שהמערכות יחליפו את בני האדם, שהטמפלטים והאינטגרציות יגיעו כמעט מוכנות ויפעלו בלחיצת כפתור, ישנם עסקים קטנים שלא זקוקים לאסטרטגיה מעמיקה וגם כמות מיילים תביא אותם למצב שבו התהליך עובד ואין צורך לגעת בתהליך. כמובן שאין זה מצב אידיאלי וצריך לעשות פיתוח ושינוי לכל חלק במסע הלקוח לטווח ארוך.

 

אני רואה את כל עולם השיווק כמשחק שח-מט, אני משחק על מאות לוחות במקביל למאות מתחרים שונים, כל מתחרה פותח בעשרות צורות שונות ואני צריך להוביל את המשחק לניצחון, כלומר להביא את הלקוח להפקדה. לא משנה מה הצעד הבא של הלקוח, הוא צריך להיות צפוי ולהיות מגובה בפעולה דרך ערוץ תקשורת מסוים.

 

המטרה של העובדים בתחום ה - PPC הוא פשוט, תמצא מודעה טובה, תבחר את הקהל המתאים, שים תקציב וצא לדרך. המטרה שלך, הוא להלחם על אותו מבקר ולהבין שאם יש לו את הכוונה להכנס לדף, הוא צריך לרכוש כי זה הצעד הכי נכון מבחינתו. יש בעולם הזה המון פילוסופיה, המון יצירתיות, הפיכת הבלתי אפשרי לאפשרי. 

 

שהגעתי למנהל שלי במקום העבודה הראשון והוא אמרתי לו שהלקוחות נוטשים, הוא אמר לי אז תקפיץ להם הודעה באתר, אמרתי לו "אבל זה לא אפשרי" והוא אמר לי שהכל אפשרי ופתחנו משימה לתכנות. זו הפעם הראשונה שהבנתי שהמגבלות הן היצרתיות שלי בלבד. אם נתקלתם בבעיה שאתם לא מצליחים לפתור אבל אתם חושבים שזה יהיה צעד טוב שימיר לקוחות, תתייעצו עם איש טכני או עם קולגה אחרת (או עם גוגל) בטוח יהיה להם פתרון.