וואלה אני לא מבין, למה אתה יכול לבנות קהל מדויק בפייסבוק אבל שזה מגיע לסגמנטציה במיילים - אתה ובעלי עסקים נרתעים? 

שאתה יושב לבנות מייל (בהנחה שזה מה שאתה עושה לפחות פעם בשבוע, אם לא, אז כדאי שתתחיל), האם אתה שואל את עצמך למי התוכן מתאים או למי התוכן לא מתאים?

 

אני מחלק את הסגמנטציה ל - 2 עולמות:

עולם המעורבות (Engagment)

עולם התחום (איזה מוצר הלקוח אוהב\רוכש\מתעניין)

 

פלטפורמות מייל כמו GMAIL אוהבים לקוחות שפותחים מייל (זה מביא להם כסף מפרסומות כמובן) ולכן הם אוהבים חברות ששולחות מיילים שמעודדים פתיחה ומעורבות. התיעדוף, תמיד, הולך לחברות שהמייל שלהם מוביל לאחוזי פתיחה טובים ולכן עולם הסגמנטציה לשליחת קמפיינים מזדמנים בעיקרו הוא שליחה ללקוחות שפתחו את המייל שלכם ב - X ימים האחרונים (יכול להיות 30\90\180) כל מה שיביא לך את התוצאה האופטימלית מבחינת שליחה.

 

בצורה ההופכית שלו, סגמנטציה יכולה לבוא לידי ביטוי גם בלקוחות שלא פותחים ומקליקים את המייל שלכם ומעצם העובדה שאתם בונים קבוצה כזו ומכניסים אותה ל Exclude כחלק מתהליך שליחת המייל, אתם מקבלים איכות שליחה הרבה יותר גבוהה עם אחוזי מעורבות שנוגעים אך ורק ללקוחות שישמחו לראות את המייל שלכם בתיבת הדואר. 

 

על זה נלביש מערך נוסף של תחום הלקוח אליו הוא משתייך. אם אתם בתחום הפיצות לצורך העניין ויש לכם במאגר לקוחות שהזמינו פיצה טבעונית בשנה האחרונה, זו הסגמנטציה של התחום.

 

כאשר אותה רשת פיצריות שולחת מייל עם פיצה טבעונית חדשה, היא תחתוך את מאגר הלקוחות הטבעוניים שפתחו מייל ב - 180 יום האחרונים. שילוב של שני הפרמטרים האלה מייצר קבוצת לקוחות ייחודית שתוביל לאחוזי פתיחה גבוהים ומעורבות הרבה יותר גבוהה במייל, הלקוחות יעריכו את הרצון לשתף אותם במידע החדש ויתגמלו, לצורך הסיפור שלנו, את הפיצרייה ברכישת מגש.

 

עכשיו שימו יד על הלב ותענו בכנות, מתי פעם אחרונה שלחתם מייל עם סגמנטציה ברורה ולא פירקתם סתם את כל הלקוחות במיילים?  

 

--------------------------

 

כעת, הספר הראשון שלי בתהליכי הוצאה לאור ותכף יצא לרכישה מוקדמת. הספר משלב את החוויות שלי בעולמות השיווק והמיילים מחברות בהן עבדתי וייעצתי. הספר מסביר כיצד ניתן להקים מערך אוטומציה שיווקית בצורה נכונה בעקבות המסקנות, ההצלחות וגם הכשלונות שלי בעשור האחרון במדריך מסודר, מרתק וייחודי - הראשון בשפה העברית.

 

כך תוכל להצליח בקלות, לדלג על טעויות ולייצר רווח בצורה נכונה, בריאה ועוצמתית למאגר הלקוחות שברשותכם. אני אשמח אם תעקבו אחרי, תשתפו ובהמשך גם תרכשו את הספר שלי שהוא פשוט חובה לכל בעל עסק, איש שיווק, חובבי מיילים ואנשים שמעוניינים להיכנס לתחום השיווק ומחפשים תחום שחווה זינוק אדיר בימים אלה.

 

אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה ועוד כתבות רבות אחרות על תחום המיילים באתר שבו גם ימכר הספר בחודשים הקרובים יחד עם כנס השקה שיזניק את עולם השיווק והאוטומציה קדימה.