לייב מרתק עם עורך דין אורי שורר

הנוגע לעולמות הספאם והתגוננות מפני תביעות

דיסקליימר: הנאמר בסרטון זה הוא חוות דעת בלבד, אין ליישם או לבצע פעולות אלו ללא התייעצות עם גורם מקצועי אשר נותן את חוות הדעת לעסק הספציפי שלכם.

זכינו לארח את עורך דין אורי שורר שתוכנן לשוחח איתנו חצי שעה ולבסוף השיחה התארכה לשעה

בשיחה הוא הציג בפנינו את המצגת והסביר לנו מה אסור ומה מותר לעשות בשליחות האימיילים, SMS וואטסאפ.

 

שאלות ותשובות ונקודות למחשבה

תובנה: צריך שיהיה ברור למה שהלקוח הסכים

 

תובנה: פיצוי של 1000 שקל זה על הפרת החוק, כל הפרת חוק (המילה פרסומת שלא קיימת או

שליחה למרות בקשת הסרה, כל אחד בנפרד מצדיקים פיצוי של 1000 ש"ח)

תובנה: הצ'ק בוקס צריך להיות לא מסומן כדיפולט, הלקוח צריך להסכים אקטיבית ולא "לא להסכים".

 

ש: האם חייב לשים לינק בהודעות פוש? (יש מגבלה טכנולוגית)

ת: אם יש שימוש בטכנולוגיה קיימת זה סוג של הכלאה בין פלטפורמות, ברגע שהלקוח מאפשר זה סוג של אפליקציה ומשתמש יכול להסיר את האפליקציה. לא ניתן פסק דין בהודעת פוש. כביכול ניתן להשתמש ואין צורך להכניס "הסרה" כי אין אופציה כזו מבחינה טכנולוגית.

 

ש: האם יש פיצוי מקסימלי לתביעת ספאם? 

ת: בחוק אין הגבלה, זה נתון אצל בית המשפט, בתי המשפט לא רוצים "שיעשו קופה" אלא באמת לראות שהיה מאמץ של הצד שמתלונן להסיר ולא לחכות עם התביעה בלי לדרוש הסרה נוספת.

 

ש: האם צריך להכניס את המילה "פרסומת" בוואטסאפ?

ת: כן, עדיין אין תקדים משפטי על וואטסאפ ואין במילה "פרסומת" שימוש נפוץ כרגע, עדיף לא להסתכן. בקבוצה כללית של הרבה אנשים אין צורך לעשות זאת אבל בהודעה של "אחד על אחד" צריך להכניס את המילה "פרסומת".

 

ש: האם צריך להכניס את המילה "פרסומת" בכל אימייל?

ת: כן

 

ש: האם אפשר לקחת את המילה "פרסומת" ולשנות לה את הסגנון? (פרסמת\פירסום\פרסומת השנה)

ת: כן, על גבול האפור

 

ש: מה? בכל אימייל?

ת: כן!

 

ש: האם כפתור מספיק להסרה במייל?

ת: לא, גם בתשובה לשרות לקוחות.

 

ש: האם צריך להסיר את הלקוח מכל ערוצי התקשורת?

ת: כן

 

ש: האם בפופ אפ וולקם צריך להיות צ'ק בוקס או מספיק לכתוב מתחת לטופס על קבלת התנאי.

ת: צריך לעשות פעולה אקטיבית לקבלת מסרים פרסומיים, זה ניתן אבל זה לא ממומלץ, עדיף לא לקשור 2 דברים יחדיו שתוכלו להוכיח זאת בבית משפט. ואין לקשור את הרכישה גם לקבלת דבר פרסומת כדי לבדל בין 2 הנושאים. לכן גם מומלץ ברכישה לעשות צ'ק בוקס נפרד ולא אותו צ'ק בוקס (גם קבלת תנאים וגם קבלת חומר פרסומי) עדיף לא ליפול על דברים כאלה בבית משפט.

 

ש: בהודעות SMS האם צריך לרשום את שם העסק והכתובת המלאה וח.פ?

ת: לא, מספיק שם מלא של העסק

 

ש: האם חייב צ'ק בוקס גם בקבלה למועדון?

ת: כן, כדי לוודא שהלקוח מסכים לכך.

 

ש: האם אפשר לשלוח מייל נטישת עגלה גם אם לקוח לא סימן קבלת דואר פרסומי?

ת: כן! כל עוד אתה מציין בפני הלקוח שהוא שכח משהו בעגלה והמייל לא כולל הנחה או מוצרים נוספים, גם המילה פרסומת לא צריכה להיות בכותרת. אולם יש לציין כי יש להיזהר עם זה.

 

לתשובות לכל השאלות האלה, אנו מזמינים אתכם להאזין ללייב ולשוחח איתנו בקהילת האימייל מרקטינג לכל שאלה שעולה לכם לאחר הצפייה.

 

במידה ותרצו להתייעץ עם עו"ד שורר, תמלאו את הטופס למטה ונציג ממשרדו של עו"ד שורר ידאג לשוב אליכם בהקדם.