כבר שמעת את המונח "אוטומציה" יותר מידי פעמים, מיותר מידי אנשים ולא הבנת עד הסוף מה הכוונה אני מתאר לעצמי. אני אחסוך לך כרגע מלא שעות של קריאת מאמרים וסרטוני יוטיוב חצי אפויים ואפרק בפניך את המונח כעת.
העולם הדיגיטלי, האוטומטי אמור להקל על איש השיווק. איש השיווק צריך להתמקד באסטרטגיה, ניהול תוכן, בדיקה וניתוח. אם אפשר, רצוי שימנע מתחום העיצוב, הכתיבה והבנייה, אבל זה תלוי בעובד ובחברה בה הוא נמצא. כמובן שעדיין הרבה מאנשי האימייל מרקטינג עושים הכל מהכל, מהקצה עד הקצה. מטרת העל היא שהמערכות יחליפו את בני האדם, שהטמפלטים והאינטגרציות יגיעו כמעט מוכנות ויפעלו בלחיצת כפתור, ישנם עסקים קטנים שלא זקוקים לאסטרטגיה שיווקית דיגיטלית מעמיקה וגם כמות מסעות לקוחות בסיסיים תביא אותם למצב שבו התהליך עובד ואין צורך לגעת בתהליך. כמובן שאין זה מצב אידיאלי וצריך לבצע פיתוח, שינויים ואדפטציות לכל חלק במסע הלקוח.
אני רואה את כל עולם השיווק כמשחק שח-מט, אני, כאיש שיווק, משחק על מאות לוחות שח במקביל למאות מתחרים שונים (שהם המבקרים באתר), כל מתחרה מתנהל על המגרש בעשרות צורות שונות ואני צריך להניע את המשחק לניצחון, כלומר לשכנע את הלקוח לרכוש. לא משנה מה הצעד הבא של הלקוח, אותו צעד צריך להיות צפוי ומגובה בפעולת שיווק דרך ערוץ תקשורת מסוים כגון הודעת טקסט, מייל, הודעת דחיפה או צ'אט באתר.
המטרה שלך, היא להילחם על אותו מבקר ולהבין שאם הוא הראה נכונות לרכוש בכך שהוא נכנס לדף המוצר שלך, הוא צריך לרכוש את המוצר במוקדם או במאוחר כי זה הצעד הכי נכון מבחינתו. יש בעולם הזה המון פילוסופיה, המון יצירתיות, הפיכת הבלתי אפשרי לאפשרי.
שנכנסתי לחדר המנהל שלי במקום העבודה הראשון ואמרתי לו שהלקוחות נוטשים, הוא אמר לי "אז תקפיץ להם פופ-אפ יציאה באתר", זה הכה בי, אמרתי לו "אבל זה לא אפשרי", לא ידעתי שכל מכשול שיווקי אפשר לפתור במענה טכנולוגי אוטומטי, המנהל טפח לי על הכתף ואמר... "הכל אפשרי". זו הפעם הראשונה שהבנתי שהמגבלה היא אך ורק היצירתיות שלי בלבד.
אם נתקלת בבעיה שאתה לא מצליח לפתור ואתה חושב שזה יהיה צעד חכם שיכול להמיר לקוחות לרכישה, תתייעץ עם איש טכני או עם קולגה אחרת (או עם גוגל), אני בטוח שתמצא לכך כבר פתרון.
--------------------------------------------------
אני מקווה שהקריאה הנעימה את זמנך ואולי קפצו לך עוד כמה רעיונות לראש בזמן הזה.
אם עניין אותך עד כה ואתה מעוניין לקרוא עוד, אתה מוזמן להיכנס לקישור להמשך קריאה
אדיר זנגי ואסף גלאון מפצחים את הצלחת האימייל מרקטינג בתקופת המאבק לאחר עדכון iOS 14/15.