למה אימיילים נכשלים כפרויקט בחברה

אני שומע מהרבה בעלי עסקים משפטים דיי מוזרים שזה נוגע לאינטראקציה עם מאגר הלקוחות שלהם, כגון: 

"זה לא בשבילי"

"יש לי הרבה מיילים אבל אני לא רוצה להשתמש בהם" 

"אימיילים זה דבר כל כך מציק ואני לא רוצה שהלקוחות שלי לא יאהבו אותי"

 

כמה ממבו ג'מבו שמעתי במהלך העשור האחרון בעולמות המיילים. 

 

למה בעצם אנשים נרתעים משליחת אימיילים ואיך הם יכולים לצלוח את המסע הזה בהצלחה?

קודם כל, צריך להבין שזה מסע ארוך שמלווה בתכנון, הבנה והתנהלות מסודרת, כן, יש לזה מתכון מנצח.

לכן, יש צורך לבחור פלטפורמה, לעשות סקר שוק ולראות מה הכלי המתאים ביותר שמשרת את האינטרסים שלכם מבחינה תפעולית, ארגונית ופיננסית.

לאחר בחירת המערכת, יש לבצע חיבור בין מערכת ה - CRM שלכם, למערכת האוטומציה.

עכשיו אני אגיד לכם אתה אמת? זה היה החלק הקשה.

 

תמצאו את כל דרכי הגישה לכניסה לאתר שלכם ומפו אותם - אלו יכולים להיות:

פופ אפים

שדות הרשמה

נטישות עגלה

צ'אט

 

בצעו מיפוי בסיסי של המיילים ההתחלתיים שחייבים להיות ברשותכם כגון

מייל ברוכים הבאים

מייל רכישה ראשונה

נטישת עגלה

 

וודאו שאתם מוציאים מייל על בסיס קבוע - גם טקסטואלי זה בסדר, העיקר שתהיה מעורבות עם הלקוח, התחילו ממייל אחד בחודש אך תוודאו שאתם עומדים מאחוריו.

 

את כל המערך הזה אתם דואגים להרחיב, להגדיל ולבצע עליו טסטים לעיתים קרובות ולראות איזו גרסה מנצחת.

 

מכיוון שהתהליך מסורבל ומצריך מחשבה ותכנון רב יותר מאשר קמפיינים של סושיאל, וכביכול מביא רווח נמוך יותר, זה נותן מצג שווא של כאב ראש שגדול מהרווח, אך הפספוס גדול. הרווח בטווח הארוך הוא הרבה יותר גבוה ויותר זול מהבאת לקוח חדש - שחברות שיש להן מאגר נתונים ולא משתמשים בהן, פשוט פוגעים באופן מכוון בשורת הרווח בסוף השנה.

 

כעת, אני עובד על הספר הראשון שלי שנוגע לעולמות האוטומציה השיווקית והיכולת להצליח בקלות ולייצר רווח בצורה נכונה, בריאה ועוצמתית למאגר הלקוחות שלכם. 

 

ועכשיו… איך מערך המיילים שלכם נראה?